i feel messed up!

di saat 2.5 juta jemaah haji,wukuf di padang Arafah nun jauh di mekah al mukaramah,di mana fokusnya adalah Allah dan hanya Allah azzawajalla.

aku di sini,di malaysia,bergelut dengan ujian-ujian dunia yang datang bertubi-tubi.

how I wish I was one of them,one of the thousands doing pilgrimage,only having to think of Allah and Rasul,only having to mention their names,only having to perform solah and seek blessings from Him.

Instead of having to be stuck in college surrounded by a lot of bad things,the goods and bads are mixed up and tangled up,having to think of passing exams,pleasing people,making money.

how badly do i want to run a way for a while,find my own space and ber'uzlah'!

Ya Allah Ya Rabb,you are the only one who patiently listens to me and comforts me,AllahuAkbar.

Ya Allah,sesungguhnya hanya Kau yang ku cintai.

Bantulah aku keluar dari kemelut duniawi.

kepada para jemaah haji,

semoga kalian mendapat haji mabrur insyaAllah.

LabbaikaALlah hummala bbaik

Labbaikala shari kala kala bbaik

Innal hamda wa ni’mata lakawal mulk

La shari kalak

Comments

Anonymous said…
Salam.

yes. true indeed. I feel the same thing too! Kite kat sini sibuk study, tambah lagi dengan benda2 lagha. Astagfirullah.

Muslim yang kat Mekah menunaikan haji pula amat merasakan dekatnya Allah dengan mereka. Dan pastinya perasaan tu sangat best. Bertuahnya mereka menjejakkan kaki di tanah yang sama pernah dipijak Nabi dan para sahabat dahulu.

Tapi kiki, dont be sad. The time for us will come. Eventhough kita tak berada di Mekah, kita ada matlamat di sini, di KTT :) Kita sedang meneruskan perjuangan Rasulullah dan para sahabat. InsyaAllah. :) :) :)

Dan moga2, when the time comes for us, kita akan memijak tanah bumi suci dengan perasaan yang lebih baik, lega perhaps, dan tidak malu dengan Allah dan Rasulullah kerana kita meneruskan perjuangan Nabi. Dulu, kini dan selamanya !
Aqeelah said…
Jazakillah ya ukhti!
sesungguhnya mungkin ada banyak perkara yang belum settle yang membuatkan kita belum mampu untuk menunaikan haji sekarang.

you know what,simetimes i think i take islam for granted.sometimes i feel like i'm the world's debris,macam kata-kata ynag kalau kita tak sumbang apa apa untuk islam,then kita hanyalah lebihan dunia.
mashaAllah,
harap2 kita bukan tergolong in one of those.

thanks for being there and thanks for lots of reminders,betul yang liyana kata,one day bila kita dah berusaha sehabis baik,then kita akan berada di tanah haram dan tanah parah anbiya' dengan lebih tenang,insyAAllah,

wallahu'alam.

Popular posts from this blog

the diary of a wirawati

light upon light in Ramadan.

15 09 09