Beauty which is blessed.



Rupa itu lies in the eyes of the beholder.

Sudah tentu!

Tapi ada bezanya kekal sihat dan mengejar kecantikan.

Boleh jadi sihat itu cantik
Tapi tak semestinya cantik itu sihat.

Aku ingin jadi sihat yg cantik.

Tapi daya tolak ku lemah.

Saat aku baca cardiovascular system, seolah-olah satu dosa menjadi org yg size XXL kerana keadaan sebegitu, sangat mengharu birukan kesihatan manusia.

Coronary artery disease
Myocardial infarction
Arrythmia
Heart failure
Diabetes mellitus 
hypertension

Semua la, you name it. 

Aku malu, kerana akulah sang berat-yg-terlampau, aku menghadap mu dengan kecintaan pada makanan dan bermalasan dalam bergerak geri.

Allah tidak suka jikalau kita melakukan sesuatu yang memudaratkan. Makan banyak sampai rosak kesihatan mesti lah termasuk dalam kemudaratan itu kan?

Someone said, awak tahu kan semua tu?

Aku tertunduk menyeringai meski pedih in the inside,

Tahu je :(

Comments

Popular posts from this blog

the diary of a wirawati

light upon light in Ramadan.

KTT's most wanted