Tanyalah hati, apa kata dia.

I do not realise that sometimes,
I try to put on the best behaviour to please people,
Instead of pleasing My Lord.

Kata an ukhti,
Dalam surah ghafir,
allah mention seksaan-seksaan yang ngeri,
Yang akan berlaku dalam neraka,
Kerana Allah bersifat pengampun, 
Allaj nak ajar kita to not even reach hellfire,
By telling us whats in it first,
So that we think before accidently doing a sin,

And dalam surah al insaan,
Allah mention nikmat-nikmat syurga,
Yang banyak amat,
Kerana Allah nak bagi peluang semua jenis manusia atas muka bumi,
Masuk syurga beramai-ramai,
Dengan syarat,
Bertauhidkan Dia.

allah :')

Never have a I come across such beautiful relations,
Of Allah,
Whom I rarely act sincerely,

Di kala kita dilanda iman yang yankuz(futur),
Allah sends us comfort by saying Dialah yang maha pengampun 
And by giving a chance to segenap aspek manusiawi 
To seek truth, pleasure it and return to Allah full heartedly.



allah, indeed i need you close to me.

Comments

Popular posts from this blog

the diary of a wirawati

light upon light in Ramadan.

KTT's most wanted