Sedetik waktu.

Post daurah mansoura 

Apa yang ada dalam kotak pemikiran soerang daie itu?

Macam-macam dan cacamerba.
Itulah aku, sehinggakan aku sangsi pada logam sendiri, lalu ditanya kepada daurah mate merangkap kakak seusrahku,

Apa logam saya kak su?

Kata kak su

Logam kiki adalah bercakap, cuma mungkin perlu polish here and there dan perkemaskan lagi kerana ada lacking sikit-sikit.

Kata kak su lagi

Kiki rebellious dalam ketaatan.

Itu yang menarik perhatian jiwa. Rebel dalam ketaatan?

Ada benar pada tutur kata kak su, masih aku ingat satu ketika dahulu, sekeliling aku waktu itu ramai yang berselimpang tudungnya, bangga dengan mempersembahkan apa yang di atas dada itu, menayangkan sesuka hati kepada yang bukan muhrim sehingga aku merasai, itulah fesyen.

Namun, ummi abah tidak pernah ajar memakai tudung sedemikian rupa, lalu aku salahkan mereka sedikit dek kerana tidak mengajarku cara berhias, lalu aku menyelimpang tudung untuk beberapa detik dengan yakin bahawa itu fesyen abad ini, bergaya dan moden bukan.

Tapi tak tahan lama, bukan jiwaku sebegitu, rebelku sekejap, kerna aku masih mahu taat kepada sang pemberi arahan. Lalu aku menurunkan sedikit kain tudung, lantas menutup dada.

Kepada kak su yang juga sudah final year,

Sis, 
I owe you a lot,
You were so patient with me for all these while
Mungkin kita berbeza, tapi opposite attract right?
And for all those stories, i heart them!
I cannot believe its your final year and i hope that Allah blesses every minute you spend the time for his sake.

Comments

Popular posts from this blog

the diary of a wirawati

light upon light in Ramadan.

15 09 09