Ray ban ke rabun?

Mata melilau-lilau, melihat hiruk pikuk di tempat baru, kediaman baru, ibrahimeyya.

Yes indeed, I've moved to a new place, a new start, cuba menyahut seruan maratib amal itu sendiri. Dalam kita membina individu muslim, akan lebih dibantu pembinaanya dengan adanya kita dalam rumah islam. Rumah yang di dalamnya, hidup bi'ah solehah itu oleh mereka yang mempunyai ruh-ruh yang ingin di tarbiyyah.

But it ain't easy.

We have to bear the teeny weeny bit of emotions and feelings with every tadhiyah (sacrifice) that we make.

And for someone as impatient as I am, it was real hard at the beginning. And it will continuously remain hard for as long as I'm okay to withstand the pressure.

Dan saat itulah, kita perlu melihat dari sudut mata hati untuk cuba berlapang dada in almost every single thing happening around us.

Kadangkala, kita terus terus melihat, melontar pandangan ke hadapan dan sedaya upaya cuba mencari ibrah dalam setiap detik. Tapi kita lupa, kadang-kadang, mata kita penat melihat, pedih dari terus menerus mejegilkan biji mata hitam ini.

And it came out that, all we need was just to close our eyes, take a deep breath and exhale air peacefully.

Dek kerana kepenatan mata, kita lupa kita melihat dengan mata hati. Kerna perlu hadirnya hati terlebih dahulu untuk lihat melalui kaca mata hati.

To all specky user, we're in the same boat. Tak bermakna apabila berkaca mata, menghalang pandangan hati kita bukan?

Ish, mana ada,

Kita yang rabun inilah, yang merasakan apabila diberi peluang Allah, untuk melihat ciptaanNya, kita cuba bersyukur kerna hanya sedikit sahaja antara mereka yang bersyukur.

Cuba menjadi hamba bersyukur.

P/S I really miss debating although I'm not after all meant to be a debater, suddenly remembered a motion released during iium championship

This house believes that a debater should marry another debater,

sounds interesting right?


Comments

Popular posts from this blog

the diary of a wirawati

light upon light in Ramadan.

KTT's most wanted