nur ilahi

ketika langit sudah semakin cerah,saya mengambil angin di kawasan belakang rumah,di situ ada sekeping papan lapis yang rebah ke rumput.saya mula berfikir untuk cuba sujud dengan mencecahkan dahi ke papan itu dan menghadap ke arah seluruh umat uslam solat.ketika itu hati saya mula bersuara,

"oh tuhan.berilah aku petunjuk"

dan ketika saya mengangkat kepala saya mula merasakan sesuatu yang berubah di dalam diri ini.Inilah masanya untuk berubah.


-yusuf estes

SubhanaAllah!Allah bagi kita hidayah dalam berbagai-bagai rupa dan bentuk.semuanya bergantung kepada keinginan dan kesungguhan seseorang.Kemudian serahkan segalanya kepada Allah sesungguhnya Dialah sebaik-baik pemberi hidayah dan sebaik-baik penjaga.
InsyaAllah.

Comments

Popular posts from this blog

the diary of a wirawati

light upon light in Ramadan.

KTT's most wanted